lørdag 11. februar 2012

Marsipanmus

Synest bildene ble litt mørke, men håper det er mulig å se hva jeg har gjort. Start med å farge marsipan i øsket "musefarge". Jeg bruker wilton sine farger. Musene mine blir grå, svarte øyne, rosa snute og lys rosa inni ørene. Tips : bruk engangshansker når du farger, disse fargene setter seg veldig godt i huden. Også bruker jeg maisenna istedenfor melis når jeg former.


Trill ut en kjegle til kropp. Nå bestemmer du hvor stor mus du skal lage.



Trill ut 4 pølser som du fester som hender og føtter (eller labber el hva nå musene har....) Denn skal dingle med føttene utfor kakekanten, så jeg bruker bordkanten til å få rett fasong.



Trill en mindre kjegle til hodet. Sjekk str i forhold til kroppen. Bruk tannpirker el lign å merk hvor øyne og snute skal sitte.




Kjevle ut litt grå og lyserosa. Jeg bruker er sprøytetupp til å lage rundinger. Dette blir ører.



Fest bittesmå kuler av svart marsipan til øyne, rosa snute og fest på ørene. Jeg bruker spiselig tysj til å tegne på værhår.





Denne karen fikk også et lite skjerf på seg. Trill en tynn pølse til hale.




Lag samme utganspunktet men med kroppen liggende.





Trill pølser til armer og fest de på kroppen, la hodet hvile på armene.



Denne sitter mer på rompa, skal sitte oppå kaken.




Se under innlegget "marsipankurv med ost" , denne skal sitte på kaken sammen med musene.

Kaken


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...