tirsdag 26. juni 2012

Rissjokolade



Rå sjokolade med rispuffer





Smelt kokosolje og kakaosmør. Eller bare en av delene. Her ble det altså litt av hvert.




I denne sjokoladen ble det søtet med agave, carob og cacao ble brukt som sjokolade, litt lucuma hadde jeg i, og hempfrø har jeg alltid i min rå sjokolade. Jeg elsker smaken av disse frøene.



Chia frø er også fine å blande i, gir ikke smak, men massse næring. Vaniljeekstrakt brukte jeg for god smak.



Så er det bare å begynne å blande. Om fettet er under 40 gr så er du trygg på at alle næringstoff er intakt i alt det gode du skal blande sammen.
Her ser du cacao og carob.



Lucuma...


Chia og hempfrø...


Bland alt godt og ha i så mye agave (eller annen søtning) og vanilje du vil, smak til underveis



Ha i puffet ris




Kle en form av et eller annet slag med plastposer, da løsner sjokoladen så lett som ingenting



Ha i sjokoladen og sett i kjøleskapet. Det går ikke lange stunden før den er stiv




Skjer opp i biter, oppbevar i kjøleskapet og digg inn i næringsfull sjokolade, hvem vil vel ikke ha det ??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...